lørdag 20. februar 2016

My Star - Mixed Media LO



Anma Dt har jobbet med den kreative prosessen. Den kan være helt forskjellig fra person til person - her er det ingenting som er riktig eller galt. Hvordan går du frem når du skal være kreativ eller løse en utfordring eller oppgave? Hva tenker du på først? Lager du en skisse, ser du det for deg i hodet eller starter du bare og lar prosessen, fargene eller materialene lede deg videre? Hvordan bygger du opp prosjektet ditt? 

Vi håper du lar deg inspirere av våre Dt'er sine kreative prosesser!
Dt Bente har skapt denne kjempestilige layouten! Her får du høre mere om hennes prosess beskrevet av Bente selv:
Når jeg såg på inspirasjonsbildet ble jeg veldig dradd mot de ulike sterke fargene. Det var ikke hva som låg der, var avbildet eller skrevet. Men de kule, sterke fargene. Så fremt det ikke er definert i oppgaven hva som skal lages, kan jeg ta utgangspunkt i bilder jeg har, farger, en blomst eller noe annet av tingene ifra nettbutikken som jeg er så heldig å ha. Noen ganger følger jeg en skisse, andre ganger flytter jeg rundt på bildene. Og fargene som blir brukt er ofte med utgangspunkt i bildene. Denne gangen var det den turkise, litt grønnaktige fargen som ropte mot meg ; )

Bildene av Ida har jeg brukt ved flere ulike anledninger og jeg er så glad i dem. Digger de! Er fortsatt litt i LO verden - selv om jeg lar meg fasinere av andre ting innimellom. Jeg har først limt papir og tape på bazzillen. Så har jeg malt over med gesso og mod podge med glitter. Så har jeg sprayet på bakgrunnen og latt det tørke. Jeg har limt litt papirstriper, glitter og washi tape oppå. Plassert bildene og pyntet rundt tilslutt.



Dt Bente har på denne layouten bl a brukt små detaljer fra lommescrapping kort og mønsterpapir som pynt rundt på layouten sin. Det er en super måte å bruke restepapir på ; ) I tillegg har hun brukt embellishments fra MagicMonday, pyntedots & Gesso.

Andrine & Maren


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar