tirsdag 24. mai 2016

Dt Linda - Digger Project Life


For tiden DIGGER jeg Project Life. For meg er det et fint supplement til den ordinære scrappingen av layouter, og en perfekt måte å få frem hele historien på! Her kan jeg bruke MANGE bilder fra ulike hendelser, og ikke trenger de være fine heller. For meg er poenget her å få frem det jeg vil formidle.

Her skal jeg vise dere en side jeg har laget fra fjordårets Rhodos ferie.


For å lage denne Project Life siden har jeg brukt disse produktene fra Landhandleriet: MultiCraft - 3D Pop-Up Stickers - Foxy Friends, Project Life - Core kit - Blush & Jade, Project Life - Photo Pocket Pages - Big Variety Pack 1, Mt Washi tape - Script Border Green & Box Monochrome,  MagicModay - Embellishments / Buttons - Gutta Krutt, ChicTags - Let's Go - Mini Tags, PinkFresh Studio - Felicity - Cardstock Die Cuts, Pebbles - Enamel Dots - Harvest, Simple Stories - Life Documented - Enamel Dots, Pebbles - Be Mine Puffy Stickers - Hearts, PinkFresh Studio - Felicity - Puffy Stickers, Simple Stories - Carpe Diem - Icon Stickers.


Jeg starter alltid med å velge meg ut den lommen jeg vil bruke. Deretter er det frem med printeren. Jeg har en liten Canon selphy som er veldig hendig til dette formålet. Jeg velger ut de bildene som best forteller historien jeg vil formidle, de fineste får være store. Jeg liker det best når noen bilder dekker hele lommen mens andre er små med PL kort i bakgrunnen. De bildene som kanskje ikke er så gode, men som fortsatt er en viktig del av historien får være små (som leke bilder i vannet denne gang). Jeg plasserer bildene på de lommene der jeg kan tenke meg å ha dem. Jeg synes det er fint om det blir en lomme eller to også uten bilde.


Jeg er nok litt den gamle sorten som liker å samle på minner som billetter, armbånd osv. Dette er kjekke
ting å se tilbake på senere! Nå er det på tide å finne frem disse, og plassere dem der jeg kan tenke meg
å ha dem. Ingenting er bestemt enda, men jeg prøver å se hvor det kan passe.


Nå er det frem med PL kortene! Hvilke farger formidler den stemningen jeg er interessert i å få frem?
Her scrapper jeg sommerbilder, og ferie og glede er for meg masse farger! Frem med fargerike kort,
men jeg passer på at de samme fargene går igjen slik at det skal bli et litt balansert uttrykk.


Den kjekkeste biten gjenstår! Først av alt prioriteres journaling, for meg er tekst og historieformidling det viktigste og selve poenget med Project Life! Jeg skriver masse, det kan være seg direkte på bildet, på linjerte PL kort eller på tags jeg limer på. Deretter er det frem med alt mulig dill-dall og starte pyntingen!
Her er det lov å bare leke! Jeg personlig liker godt når pynten overlapper fra den ene lommen til den andre. Dette synes jeg er med på å binde det sammen og skaper et mer helhetlig bilde. Washi tape og enamel dots er for meg et must på en hver PL side, da det kan brukes over alt og alltid gjør det lille ekstra. Ellers er det bare å finne frem småpynt du har og sette det på. Jeg liker også her at noen av fargene går igjen i pynten for å skape balanse.




Håper du ble inspirert til å ta fatt på noen PL sider for å dokumentere hele historien,
og ikke bare de beste blinkskuddene (selv om også det er kjekt!)

Dt Linda


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar